Wednesday, November 18, 2009

12 nov: Olika världar?

Catharina Hägg är en nyanställd person vid Skolpedagogiska Skolmyndigheten som inte känner sig hotad av mig, vilket jag upplever att en del andra är. Av någon anledning är det nog svårt att förhålla sig till en ”expertpatient” som gör alldeles för mycket och som inte utgår från en organisation, utan från sitt eget entreprenörskap. Och i den känslan kan det bli svårt att enas – det akademiska övertaget gör ibland upp med entreprenörskapet och tar åt sig äran. I reklamvärlden, där jag också bor, kallar vi det för ”lånta fjädrar”, men man får stå ut med det och tänka: kul att de gillade mina tankar.

På vägen hem ringde Ove och sa att han glömt att vi skulle på hockey, så jag fick umgås med mina barnbarn som rusade mot mig och kom ihåg vad jag heter: MORFAR!

No comments:

Post a Comment