Sunday, March 7, 2010

En liberal tanke ska förverkligas

Inför valet 2010 finns jag nu på 13:we plats och företräder ett liberalt parti som värnar om skolan i den svenska regeringen. Min tanke är att ge de som är vårdgivare en hjältestatus. De som är sjukvårdens hjältar är de som träffar patineter och utför vården: behandlar, vårdar, tröstar, lindrar och så vidare. De som inte träffar patienter ska serva de som gör det. Antalet service- och planeringsmänniskor tenderar alltid att bli för många i en icke kommersiel verksamhet. Så min valfråga är: Hur mycket folk behövs det för att ge sercice åt sjukvårdens hjältar? Det är klart att det ska finnas ledare och utvecklare, men hur mycket statistik ska man ta fram= Är det inte de nöjda kunderna som ska få göra sin röst hörd och de som inte är nöjda. Patienter i väntrum är alltid missnöjda, Patienter i Centrum är nöjda. Om du vill verka för mycket vård och lite administration - då ska du kryss upp mig så att det blir ett liveralare landsting. Elller som det projekt jag nu skriver på - det heter Livsrehabilitering är Rehabilitering i Balans. Mer om det senare. Nu måste kroppen läka efter 12 km på skidor i solskenet. Det känns.

No comments:

Post a Comment