Thursday, January 12, 2012

Egoismen bygger inte på egna behov

När man blir riktigt djup, så härpå tågetfrån Danmark,då börjar man tänka på att egoistiska människor inte alls behöver vara just egoister bara för att de vill. Det kanske inte är egna behov av att synas och mrkas, utan snarare osäkerhet och brist på empati.

När jag åkte från Köpenhamn i morse så visste jag knappt i vilket håll jag åkte.Menefter40 minuter kom jag till Hillesröd, mitt ilandet söder om gilleleje och Hornbaek. Där finns huvudstadskommunens andrakommunikationscentermed Hans Hansen och en optiker som heter Susanne. Det var namnen jag minns. De är Danmarks första användare av Visio Coach, programmet som kan få dina ögon att röra sig fortare än förr.

Vi får se vad dom köper.

Jag känner mig hemma i Danmark. Där är man som man är och skriver lagar som folk vill ha det. men tanken om att kommunen ska köpa av regionerna är befängd. men det kommer dom säkert att ändra på, för dom är ju danskar.

No comments:

Post a Comment