Friday, October 1, 2010

London Eye and Me

Imorgon får jag fira min svägerska Åsa. Min hyllning tillhenne kommer att handla om vad Åsa heter på engelska. Eftersom blåsa heter BLOW så måste väl ÅSA heta LOW, på samma sätt som ÖRJAN heter Eginning...eller hur?

Min fine klasskamrat Örjan Strand lämnade oss förresten i början av september. Tänk att det är också en början på att vi håller på att lämna in. Nej, gör inte det. Tänk inte på det...men jag tänker på Örjan och hans fru Kickie och allt fint vi hade det i vår ungdom - när vi åkte moped 38 mil från Finspång till göteborg vid 15 års ålder - och överlevde en avköring i Gränna. Jag körde på en telefonstolpe ochhamnade i en potatisåker med mopeden över mig. Sedan körde jag omkring med min DKW Hummel Super med snett styre i några år - utan hjälm.

På söndag ska man ta mig med upp i London Eye. Det blir otäckt och hemskt. Hemskt spännande. På måndag ska jag prata för engelska professionella om det ädr att titta snett. Det blir också spännannde att se om de har samma syn på det jag kallat BNP, bästa näthinneplatsen. Eller om de säger som amerikanerna: NIH, Not Invented Here.

Men under tiden har jag fått åstadkomma en hemsida som heter www.inspiratio.se G¨å in på den och kolla om ni behöver en bra psykolog. Det gör vi ju alla ibland, eftersom det är lika nödvändigt att räna själen som kroppen.

Men minns att det var jag som dig vilken träning som är den bästa - nämligen den som blir av.

Trevlig helg - och grattis på förhand Åsa Inde!

Kolla här förresten - utvecklingen av klickare på indenova.se

Jag msåte skriva lite mer regelbundet - det ska bli!

år 2007 = 181
år 2008 = 968
år 2009 = 3724
år 2010 so far = 4595 !!

No comments:

Post a Comment