Thursday, April 21, 2011

Lund, Kalmar, Stockholm

När jag pratade i Lund fanns en man i publiken som ville tala om vad ett offer var. En som hade identifierat en förövare. I Kalmar fanns en kvinna som hade förlorat ett åga åt sitt Glaukom, och jag använde den gamla frasen om att i den blindes rike är den enögde kung. Jag lämnade kvar en massa skratt i arenena, samtidigt som jag glömde både strömsladd och hörlurar. Men Jörgen, min fine vän, satt ju i bilen och väntade och vi skulle fira mitt fina pris. Det blev en väldigt bra kväll och sömnen i IDEA-soffan hemma hos Jörgen var som en våt filt på nyväxt vårgräs. Svängen om Stockholm och mötet med Vivianne var bara trevligt, men min författare till bror glömde tid, rum och mig. Han är inte en stor egoist, han bara tänker på det han behöver göra just då. Men Karin spelade upp några av hennes nya låtar från hennes nya IPhone 4 och vi njöt av den goda, nyttiga maten på OLearys. Hon var vackrare än jag sett henne förut, och det gör en pappa så glad. Nu drar vi till västkusten med Stella och Mariannes bok är en rysare. Vacker, personlig och saklig. Det kunde inte vara bättre...men den är som hennes sjätte barn. Nu är DEN född. Skönt för oss alla.

No comments:

Post a Comment