Thursday, June 14, 2012

Fyller bäst som fyller sist

Igår ringde Monica från Skåne och var förvånad över att jag kandiderade till SRFs styrelse, men att jag varken var kvinna eller flerhandikappad så det var ingen chans för mig. så jag får vara med i Eye Society istället som håller på med min diagnos. En fin grej tycker jag, bara man inte tror för mycket på hälsokost utan tar sig an orsakerna och inte humbuggeri. Men man måste ju kolla av alla irrgångar innan man kan hitta ut.

Utbidlning för professionella är en intressant fråga. Nu har jag satt bollen i rullning utan att någon gett mig uppdraget. Men jag vill inte att det här ska dö sotdöden och därför måste universitetens fullkomlighetsmakeri kompletteras med eldsjälar. Så länge jag brinner kommer jag att driva på. Implementera kallar jag det för att vara lika fin semantiskt som de som har fast inkomst från universiteten. Frågan är hur många där inne som driver verksamheten för oss här ute? Kunskap är aldrig tung att bära, men dumhet är ett ok som man ska kasta av sig. Och retad blir jag när det vi byggt upp raseras.

Sommaren är dock alldeles för fin och skör för att förgöra ett gott sinnelag. Njuter av att bara gå utanför dörren och sätta mig på cykeln och åka till Norge för att fullborda SMS....

No comments:

Post a Comment