Wednesday, March 10, 2010

Tre världar - minst - på en dag

Först ringde jag Allmänna Arvsfonden. De är positiva till projektet Rehabilitering i Balans men det finns vissa krav. Sedan åkte jag skidor på Karlstads Golfbana och det var en dröm när det gäller sol, före och efter. Den tredje världen infann sig när jag fick rapport från Jordanien om problemen med The Higher Council of Affairs for the Disabled. Sedan gick jag på Rotary och såg en film om flickan Tilda som dog av en överdos vid 19 års ålder i London. Så nu vet jag inte hur drömmarna blir i natt. Kanske är jag tillbaka i Jordanien? Eller finns jag kvar på Höje och skidspåret? Eller också funderar jag på hur det kommer att bli i Blå Hallen på frdag kväll när Karin ska sjunga tillsammans med landets största sjuksköterskekör.... Livet är lugnt och stilla och pendlar mellan sommaren i Amman och våren i Karlstad. Frosten biter dock ganska hård i den jordanska byråkratin, men det gäller att stålsätta sig mot de som kallas drivankare....vissa, ja nästa alla projekt, kräver do.

No comments:

Post a Comment