Wednesday, May 4, 2011

SOS är slut, nu börjar Sight City

ett av de bästa ögonblicken i livet är när någon tycker att man gör något bra.

Det visade utvärderingen från SOS-mötet i Köpenhamn. Stroke og Syn har nu etablerats som begrepp och 110 personer verkade nöjda med kunskaperna, vinet och presentatiionerna sånär som på en dansk filsof på 204 cm över havet och en svada som knappt förstods av danskarna.

Dessutom börjar det bli officiellt att jag ondens Hedersgave som förste svensk och förste synpedagog. Tidigare har det bara tilldelats ögonprofessorer i takt med deras vetenskaplihet. Nu är det två eldsjälar, jag och danska optikern Kirsten Holde.

Jag fick det första beskedet i början av mars när jag just checkade ut från Holiday Inn vid Döda Havet och ibland går inte världarna riktigt ihop....men om man bara håller sig nära sitt jag, så spelar sammanhangen ingen roll. Priset delas ut vid en ceremoni den 6 november och det är dagen efter det att vi kommer hem från Taiwan, så livet är som en snabbgående båt med många hamnar att besöka.

För just nu sitter jag på Landvetter för att åka till Sight City i Frankfurt och signera tyska böcker. Så det är sant - jag ser dåligt men mår bra....bara man får lite mat i sig också i den alltför omfångsrika kroppen.

No comments:

Post a Comment