Monday, June 11, 2012

Inde-pendent kostyar på

jAG FÖRSTÅR ALLA SOM INTE HAR KÖRKORT ATT FÖRLUSTEN AV DENNA LEGITIMATION ÄR SVÅR. mEN JAG SÄGER OFTA KÄCKT, ATT JAG HAR NU KLARAT AV ATT ÅKA FRÅN GLESBYGDEN I bOHUSLÄN TILL STORSTADEN I ÖSTER STRAX SÖDER OM uPPSALA. uTAN ATT KÖRA BIL. Men huh så tråkigt det är. Att byta i HLLINDEN, mUNKEDAL, uDDEVALLA OCH hERRLJUNGA - INNAN MAN ÄNTLIGEN ÅTERSER CIVILISATIONEN PÅ ETT x2000. dÄR KAN MAN KOPPLA UPP SIG, KOPPLA AV OCH KOPPLA UPP SIG. mEN JAG KLARADE DET - ATT GÅ DE TVÅ KILOMETRARNA TILL BUSSHÅLLPLATSEN I hUNNEBO, SOM SKULLE HA HETAT Resecenter om det hade legat i en större stad. Men funktionen är densamma.

Tack kära generationer före mig som såg till att vi inte behövde leva som stenhuggare och fiskare i Bohuslän. Hårt - tungt - och isolerande. Kommunik är dagens ledord, och man kan som landshövdingen Lars Bäckström hylla de gamla stenhuggarna vid invigningen i lördags av Skulpturparken utmed havet. Men vi vill inte tillbaka dit. Aldrig i helvete - för det var det. Fråga Eber som bodde i vårt hus varför han blev knäpp. Han högg i sten - för mycket.

No comments:

Post a Comment