Wednesday, June 6, 2012

Tåg vid tåg jag tåg varthelst jag tåg

Nu är lugnet här. Nationaldag och barnbarnen har gått hem till sina kompisar på gården. Morfar har inget att sätta emot. Plus att man blir trött av att resa.
Måndag den 29: Lars-Åkes hus är en fin känsla av praktiskt och snyggt och Ann-Kristin och han har en egen värld som verkat gått i lås i Mönsterås. Alltid kul att återse människor som betytt mycket i livet.
Tisdag: Johanna min examensarbetare som jag följt i tre månader klarade sig galant vid sin prestation, men oj vad mycket begåvning det finns i Kalmar som nu kommer ut i vårlden, landet.
Onsdag: Kära Gunilla - jag ska följa dig på vägen och känna hur du har det och förmå dig att känna att det här - det är också du. Sedan tåget till Borås och en tur i stan som fortfarande är kompakt, tryggt och ett arkitektoniskt mästerverk. Särskilt torget.
Torsdag: Fristads folkhögskola inbjuder 28 personer från halva landet, och jag ska få dem att skratta, förstå och bli motiverade. En känsla av fullkomlig lycka infinner sig inte, men jag gjorde mitt dagsverke.
Via Göteborg: Att ta fel vid Götatunneln kan kosta mycket tid, typ 45 minuter, men hon som körde har gett mig ett fint uppdrag. Då får man inte klaga och på det nya tåget satt Per Andersson och Lars Svensson. Två anonyma namn som har viktiga uppgifter. Tom Lars Svensson i NWTs styrelse klarade av att vara tveksam till Anders Edwardsson som är helt osannolik.
Fredag: tåg till Stockholm och Niklas och robert högtidsdagar. Grattis grabbar och tack för en trevlig fest med många kära släktingar. Särskilt då Anna-Lena och Sven-Olof som körde oss ända in till receptionen i ett kallt, regnigt och obehagligt Stockholm
Lördag: Marathon - nej tack. Vi åker hem ett par timmar tidigare efter trevlig stund hos Eva och Mattias.
söndag: till Oslo och lugn kväll på Operans restaurang. Utsktsfullt, vitt och marmormassivt.
MÅndag: tidigt tåg till Kongsberg där jag inte varit sedan 1965då Lena Tomasson och jag var där. Nu blev det intensivare med Rigmor och Vibeke. Det ska bli intressant att följa det intensiva mötets fortsättning.
Tisdag: till Södertälje med seg kropp och slitet sinne. Men Janne stod där och väntade och de 28 heminstruktörerna var så fina i sina röda ambitioner och blå ögon vars öron lyssnade och kanske kan någon höja sig från sin vanliga tillvaro.
Onsdag: Nationaldag i Museiparken där det bara var pensionärer så vi stack till Mariebergsskogen där det regnade. Grillen funkar bäst hemma! Tack för ni åt Stella och Valter.

No comments:

Post a Comment