Thursday, November 19, 2009

19 nov: Villket tryck!

Inez Sandberg är en pärla som ser till att Glaukomföreningen i Sundsvall har ett program och en verksamhet som lockar medlemmarna. Vid det stora sjukhuset mitt i dimman finns en utbildningslokal som samlade minst 50 eller var det 60 personer ur medlemsskaran på onsdagskvällen. De hette Sven och Maj-Lis, Majlis och Gertrud och Britt-Marie. Tack förresten Sven för att du körde mig tillbaka till hotellet, där jag hade svårt att varva ner. När man pratar i nästan tre timmar så gäller det att vara koncentrerad och hitta rätt bland skämt, skit och allvar. Men då är det svårt att stänga av hjärnbarken och säga åt den att inte stimulera retikulära formationen så att man kan sova hela natten. Men det är ett pris man får betala… Jag gillar Glaukomföreningen i Sundsvall!

Innan jag började ringde jag till Täppas Fogelberg, men han skrev krönika till SundsvallsTidingen och var hela tiden upptagen med den texten. Men OSRF, oortodoxa synskadades riskförbund måste snart ha möte, det var vi eniga om.

No comments:

Post a Comment