Thursday, November 12, 2009

25 september: Tyskland

Avresa till Remscheid utanför Dusseldorff. Ett 50-tal lärare och andra professionella - ja, en del optiker också - i föreningen för synrehabilitering i tyskland, som går under namnet AG Low Vision. De var besvikna på antalet deltagare, men kanske berodde det på att de inte pratar så bra engelska. Men budskapet om SEnior kom fram och jag pratade vid minst fem tillfällen om SE MER, Svensk Synrehab, SEnior, Excentrisk fixation och så vidare.

Maggie från Beförderung fur Sebehinderte och hennes man Rolf hämtade mig på flygplatsen i Dusseldorf och körde mig till Remscheid så vi kunde prata lite om seminariet den 13 okt i Berlin. Det är hon som ger ut boken Se Dåligt Må Bra på tyska.

Pierre Seleck, optiker i Köln, körde mig dit innan han skulle ut och paddla kanot med sin beteendeoptometrist till fru på floden Rhen. Jag tog snabbtåget till Frankfurt och åkte sedan på natten till Amman i Jordanien.

No comments:

Post a Comment